Od davnina su postojali ljudi kojima se javnost divila, uvažavala ih i pratila. Ti ljudi imali su utjecaj u društvu, bili su iz redova politike ili umjetnosti, glazbe, književnosti. Danas u digitalnom svijetu za ovakav uspjeh ne trebate imate iza sebe velike rezultate dovoljna je upornost u kreiranju sadržaja na društvenim mrežama i naravno jedino mjerilo utjecaja je broj pratitelja i pregleda.
Nekada je cilj utjecajnih ljudi bilo djelovati na masu kako bi došli do političkog uspjeha ili do boljih poslova i prodaje svojih proizvoda, dok danas influenceri prodaju razne proizvode i utječu najviše na sve veću potrošnju i profit onoga koga reklamiraju. Cambrige Dictionary u definiciji pojma influencera navodi nekoga tko utječe ili mijenja način na koji se drugi ljudi ponašaju, primjerice putem upotrebe društvenih medija, a kao primjere navode mlade koji sve više utječu na odluke njihovih roditelja, novu generaciju novinara, blogera i online influencera koji koriste Facebook i Twitter (današnji X) za privlačenje pozornosti na svoj rad.
Influenceri danas ostvaruju značajne prihode reklamirajući brendove, a brendovi kroz influencere brzo ostvaruju doseg prema ciljanoj publici. Najvažnije je znati koji influencer je najbolji za vaš brend i koji pokriva vašu ciljanu publiku. Agencija Manjgura napravila je popis 10 najutjecajnijih influencera u Hrvatskoj – TikTok, Instagram, YouTube i LinkedIn što vam može olakšati izbor kada radite kampanju s influencerima.
U današnjem, digitalnom svijetu influensanje je postalo traženo zanimanje; više od 50 milijuna ljudi smatra se influencerima (odnosno na hrvatskom jeziku utjecajnicima), a bez njih prođe rijetko koja marketinška kampanja. Naime, čak devet od deset marketingaša vjeruje da je influencer marketing učinkovit oblik marketinga jer se pokazao kao odličan alat za povećanje dosega pa samim time i prometa. No, kome se obratiti, odakle početi kada odlučite angažirati influencera? Ovisno o tome idete li na Instagram, TikTok, LinkedIn i/ili YouTube ili pak na sve nabrojeno, svaka društvena mreža ima svojih top deset, navode u Manjguri u svom blogu koji je brzo došao u kategoriju najčitanijih što je dokaz koliko je ova tema važna klijentima i agencijama koje ih vode.
Top deset influencera rangirali su prema broju pratitelja te naveli kako prihvaćaju zahtjeve za nadopunom u slučaju promjene poretka jer jasno je kako se broj pratitelja u slučaju influencera mijenja iz sata u sat. Cijeli popis najutjecajnijih influencera pronađite na LINKU.
Influenceri vam pomažu doprijeti do nove publike, oni započinju razgovor o vašem brendu na društvenim mrežama, preko njih ćete doznati što o vama misli javnost i vaša publika, a u konačnici vam pomažu u gradnji brenda te vas mogu staviti ispred konkurencije.
Influencer marketing danas je sastavni dio svake dobre marketinške strategije te je ovaj vrsta marketinga postala postala neizbježan dio digitalnog marketinga. Kako navodi Manjgura prema Influencer Marketing Benchmark Reportu za 2023., u 2022. influencer marketing dosegao je procijenjenu vrijednost od 16,4 milijarde dolara, a predviđa se kako će kako u 2023. skočiti za još 29 posto, odnosno na 21,1 milijardu dolara. Navode i kako je 82 posto ispitanika navelo da će ove godine izdvojiti budžet za influencer marketing, njih 5 posto više nego prošle godine.
Izvor: Manjgura.hr